본문 바로가기
English Study

영어회화 자기소개 #1

by 묭묭이와소담이 2021. 5. 23.
반응형

질문의 형태

Let's start the interview now. Tell me a little bit about your self

 

1. 이름

- My name is MyongMyong

- I am MyongMyong

 

2. 나이

- I turned 21 years old just last month. (바로 지난 달에 21살이 되었어)

- I am in my early 20s. (나는 20대 초반이야)

 

3. 하는 일, 성격, 취미를 말할 때

- These days I'm looking for a job as an accountant. (나는 요즘 회계사 일을 찾고 있어)

- I'm currently a student majoring in chemistry.(난 현재 화학을 전공하고있는 학생이야)

 

- I have an outgoing personality. (나는 성격이 사교적인 편이야)

- As for my personality, I tend to be a bit introverted.(내 성격에 대해 말하자면, 나는 약간 내향적인 경향이 있어)

 

- My Hobbies these days include playing games and the guitar. (요즘 내 취미는 게임하기와 기타연주하기야)

- When i want to have some fun, I play computer games.(좀 놀고 싶을 때는 나는 컴퓨터 게임을 해)

- My most recent addiction is studying English. (내가 최근에 가장 몰두하고 있는 것은 영어공부야)

 

4. 미래에 대해 이야기 할 때

- Someday I hope to work for a pharmaceutical company. (나는 언젠가는 제약회사에서 일하고 싶어)

- Eventually I'd like to own my own adverstising firm. (나는 결국 나만의 광고회사를 소유하고 싶어)

- I'd really like to work for a big accounting firm. (나는 큰 회계법인에서 꼭 일하고 싶다)

 

반응형

댓글